Merkmotief is de slijpsteen voor je merk. Met workshops, online en op locatie, wordt het hele team betrokken om je merkidentiteit naar boven te halen.
Positioneren
Het positioneren van je merk levert meer waarde op
Waar wil je naartoe met je organisatie en merk? En hoe kun je je écht onderscheiden? Dit is van wezenlijk belang om op termijn een dermate unieke positie in de markt te claimen, die bijdraagt aan meerwaarde van je organisatie.
De methodiek van Merkmotief
Merkpositioneren
We gaan op zoek naar je merk-DNA. Wat zijn de échte competenties, hoe ziet je markt er uit? En wat doet de concurrentie? Bij merkpositioneren wordt de kern van je bedrijf of organisatie gezocht en gevonden.
Merkkarakter
Het merkkarakter sluit aan op je merk-DNA. Het laat zien hoe je merk zich gedraagt. Is er iets te kiezen of kiest je merk voor jou?
Messaging house
Met de juiste positionering en helderheid over het merkkarakter, wordt er gekeken naar wát er verteld moet worden.
Workshop positioneren
In het eerste deel van de workshop Merkpositioneren sta je er alleen voor. Geen groepsdruk of meekijkers, maar op je gemak vragen beantwoorden over het merk van het bedrijf of de organisatie. Hoe kijk jij er zelf tegen aan? Wat vind jij belangrijk? Op je eigen plek ga je online aan de slag. Uiteindelijk wordt alle input gebruikt om in de gezamenlijke sessie mee te slijpen en te schuren.
Individueel online aan de slag
Workshop positioneren vervolg
Als iedereen online het individuele gedeelte heeft afgerond, komen we bij elkaar om de zienswijzen met elkaar door te nemen. In dit gedeelte van de workshop is het belangrijk om in discussie te gaan over onduidelijkheden of verschillende inzichten. Onder begeleiding van Merkmotief worden kritische punten behandeld. Met het doel om alles zo scherp mogelijk te krijgen. Het vormt de uiteindelijke input voor Merkmotief om na de workshop die ene merkpositionering naar boven halen.
De online sessie en de live workshop vormen mede de basis voor een nieuwe of herziene merkpositionering. Er wordt een duidelijke presentatie opgeleverd die alle inzichten laat samenkomen. Bij veel andere workshops stopt het hier. Maar Merkmotief gaat verder. Niet alleen een grondige analyse en aanbeveling, maar ook een stevige doorkijk op de toekomst.
Merkmotief maakt meteen een eerste creatief concept. De positionering wordt doorvertaald in een elevator pitch en de merkbelofte; de pay-off. En er wordt nog een schepje bovenop gedaan door een eerste concept in woord en beeld neer te zetten. Dan kun je daarna meteen door om echt meters te maken.
Positionering, identity en website Ploemen Interieur
Positionering
Branding
Design
Website
Kersten hulpmiddelen positionering en identity
Positionering
Branding
Insensu identity en website
Website
Positionering
Branding
Positionering Schuren Uitvaartzorg
Positionering
Branding
Website
Jouw merk positioneren of herpositioneren? Neem contact op!
Doorgrond je merk. Dan weet je wat het te vertellen heeft.
Laat je gegevens achter en we maken snel een afspraak voor een vrijblijvend gesprek.
Top! Je bericht is ontvangen, er wordt snel contact opgenomen.
Ai! Er ging iets mis met het verzenden...
Cookie instellingen
Merkmotief gebruikt cookies om je de best mogelijke ervaring op deze website te geven. Ze helpen ook om gebruikersgedrag te analyseren, zodat de website steeds verbeterd kan worden.