Icoon Terug naar bovenPijltje terug naar boven

Positionering, identity en website Ploemen Interieur

Opdrachtgever
Ploemen Interieur
Categorie
Positionering
Branding
Design
Website
Ploemen magazine
Ploemen Interieur in Sittard is een begrip. Ze bieden fantastische designproducten voor het creëren van bijzondere interieurs. Ploemen geeft advies, ontwerpt en zorgt voor een vlekkeloze uitvoering. Het profiel van Ploemen was echter aan een flinke makeover toe.
Logo Ploemen Interieur
Ploemen abri

De positionering van een heel persoonlijke drive

De concurrentie met online winkels is nog altijd heel groot. Als merk moet je goed afwegen hoe en waar je de strijd aangaat. Met de positioneringsworkshop van Merkmotief wordt bekeken wat de concurrentie aan de klanten belooft, maar je komt er ook achter waar je zelf sterk in bent. Door de competenties van Ploemen scherp te krijgen in het krachtenveld van de concurrentie en de behoeften van doelgroepen, werd al snel duidelijk dat de kracht van Ploemen heel persoonlijk is.

Waar consumenten online heel veel zelf moeten uitzoeken en in winkels van Ploemen’s concurrenten vaak te maken hebben met gebrek aan kennis en inlevingsvermogen, ligt dat bij Ploemen heel anders. Veel kennis van een scala aan unieke producten is mooi meegenomen. Waar Ploemen echt het verschil maakt, is met hun inlevingsvermogen en de intrinsieke drive om alles voor hun klant uit de kast te trekken. En dat werd vertaald in een nieuwe pay-off.

De positionering van een heel persoonlijke drive

De concurrentie met online winkels is nog altijd heel groot. Als merk moet je goed afwegen hoe en waar je de strijd aangaat. Met de positioneringsworkshop van Merkmotief wordt bekeken wat de concurrentie aan de klanten belooft, maar je komt er ook achter waar je zelf sterk in bent. Door de competenties van Ploemen scherp te krijgen in het krachtenveld van de concurrentie en de behoeften van doelgroepen, werd al snel duidelijk dat de kracht van Ploemen heel persoonlijk is.

Waar consumenten online heel veel zelf moeten uitzoeken en in winkels van Ploemen’s concurrenten vaak te maken hebben met gebrek aan kennis en inlevingsvermogen, ligt dat bij Ploemen heel anders. Veel kennis van een scala aan unieke producten is mooi meegenomen. Waar Ploemen echt het verschil maakt, is met hun inlevingsvermogen en de intrinsieke drive om alles voor hun klant uit de kast te trekken. En dat werd vertaald in een nieuwe pay-off.

Ploemen abri

De positionering van een heel persoonlijke drive

De concurrentie met online winkels is nog altijd heel groot. Als merk moet je goed afwegen hoe en waar je de strijd aangaat. Met de positioneringsworkshop van Merkmotief wordt bekeken wat de concurrentie aan de klanten belooft, maar je komt er ook achter waar je zelf sterk in bent. Door de competenties van Ploemen scherp te krijgen in het krachtenveld van de concurrentie en de behoeften van doelgroepen, werd al snel duidelijk dat de kracht van Ploemen heel persoonlijk is.

Waar consumenten online heel veel zelf moeten uitzoeken en in winkels van Ploemen’s concurrenten vaak te maken hebben met gebrek aan kennis en inlevingsvermogen, ligt dat bij Ploemen heel anders. Veel kennis van een scala aan unieke producten is mooi meegenomen. Waar Ploemen echt het verschil maakt, is met hun inlevingsvermogen en de intrinsieke drive om alles voor hun klant uit de kast te trekken. En dat werd vertaald in een nieuwe pay-off.

Ploemen abri
Ploemen rollup banner

Binnen wordt buitengewoon

Deze drie woorden zijn de klantbelofte van Ploemen geworden. Merkmotief verzorgde de workshop Positioneren met het hele team. Daarna werden de conclusies gedeeld en gekeken naar de creatieve vertaling ervan. Kon het hele team zich herkennen in de nieuwe klantbelofte? En konden ze hiermee de komende jaren op pad? Merkmotief zorgt altijd voor een heldere dwarsdoorsnede van kern tot middel. Wat is de basisboodschap, wat betekent die? En hoe geef je dat vorm? Hoe ga je als merk zelf ermee aan de slag? Hiervoor worden alle handvaten geboden.

Binnen wordt buitengewoon

Deze drie woorden zijn de klantbelofte van Ploemen geworden. Merkmotief verzorgde de workshop Positioneren met het hele team. Daarna werden de conclusies gedeeld en gekeken naar de creatieve vertaling ervan. Kon het hele team zich herkennen in de nieuwe klantbelofte? En konden ze hiermee de komende jaren op pad? Merkmotief zorgt altijd voor een heldere dwarsdoorsnede van kern tot middel. Wat is de basisboodschap, wat betekent die? En hoe geef je dat vorm? Hoe ga je als merk zelf ermee aan de slag? Hiervoor worden alle handvaten geboden.

Ploemen rollup banner

Binnen wordt buitengewoon

Deze drie woorden zijn de klantbelofte van Ploemen geworden. Merkmotief verzorgde de workshop Positioneren met het hele team. Daarna werden de conclusies gedeeld en gekeken naar de creatieve vertaling ervan. Kon het hele team zich herkennen in de nieuwe klantbelofte? En konden ze hiermee de komende jaren op pad? Merkmotief zorgt altijd voor een heldere dwarsdoorsnede van kern tot middel. Wat is de basisboodschap, wat betekent die? En hoe geef je dat vorm? Hoe ga je als merk zelf ermee aan de slag? Hiervoor worden alle handvaten geboden.

Ploemen rollup banner
Ploemen website

Ploemen website

Ploemen website

Ploemen website

Ploemen website

Ploemen website

Logo en huisstijl als onderdeel van een volledig nieuwe identiteit

Ploemen is een kenner van exclusieve merken bij uitstek. Dat betekent dat je zelf ook een chique uitstraling mag hebben met een logo dat niet hoeft te schreeuwen. Een lettertype dat zich wat meer van van het alledaagse onderscheidt en zwart als basiskleur vormen het cement van de nieuwe huisstijl. Uiteindelijk moeten de merken die Ploemen verkoopt niet ondersneeuwen, maar er mag zeker een ‘touch’ van Ploemen in zitten.

Logo en huisstijl als onderdeel van een volledig nieuwe identiteit

Ploemen is een kenner van exclusieve merken bij uitstek. Dat betekent dat je zelf ook een chique uitstraling mag hebben met een logo dat niet hoeft te schreeuwen. Een lettertype dat zich wat meer van van het alledaagse onderscheidt en zwart als basiskleur vormen het cement van de nieuwe huisstijl. Uiteindelijk moeten de merken die Ploemen verkoopt niet ondersneeuwen, maar er mag zeker een ‘touch’ van Ploemen in zitten.

Logo en huisstijl als onderdeel van een volledig nieuwe identiteit

Ploemen is een kenner van exclusieve merken bij uitstek. Dat betekent dat je zelf ook een chique uitstraling mag hebben met een logo dat niet hoeft te schreeuwen. Een lettertype dat zich wat meer van van het alledaagse onderscheidt en zwart als basiskleur vormen het cement van de nieuwe huisstijl. Uiteindelijk moeten de merken die Ploemen verkoopt niet ondersneeuwen, maar er mag zeker een ‘touch’ van Ploemen in zitten.

Ploemen website productpagina

Zwart maar niet zwaar: het design en development van de website

De kleur zwart als huisstijlkleur gebruiken was geen esthetische maar een functionele keuze. Om visueel niet te conflicteren met de aangeboden merken en hun producten, was dit een logische keuze. Bijkomend voordeel: een mooie stijlvolle uitstraling. Waar zwart wel eens als zwaar ervaren wordt, geldt dit zeker voor de onderliggende code van een website. Veel websites hebben last van zogenaamde ‘bloated code’. Veel te veel opmaakcode en scripts die de website onnodig vertragen. De website van Ploemen is wat dat aangaat vederlicht. Merkmotief zorgt er dan ook voor dat bij de bouw van de website de code continue getest wordt op werking en performance. Hier lees je er mee over. En de inhoud van de website wordt beheerd door het team van Ploemen zelf, want goede toegankelijkheid zit ook aan de achterkant van de site.

Zwart maar niet zwaar: het design en development van de website

De kleur zwart als huisstijlkleur gebruiken was geen esthetische maar een functionele keuze. Om visueel niet te conflicteren met de aangeboden merken en hun producten, was dit een logische keuze. Bijkomend voordeel: een mooie stijlvolle uitstraling. Waar zwart wel eens als zwaar ervaren wordt, geldt dit zeker voor de onderliggende code van een website. Veel websites hebben last van zogenaamde ‘bloated code’. Veel te veel opmaakcode en scripts die de website onnodig vertragen. De website van Ploemen is wat dat aangaat vederlicht. Merkmotief zorgt er dan ook voor dat bij de bouw van de website de code continue getest wordt op werking en performance. Hier lees je er mee over. En de inhoud van de website wordt beheerd door het team van Ploemen zelf, want goede toegankelijkheid zit ook aan de achterkant van de site.

Ploemen website productpagina

Zwart maar niet zwaar: het design en development van de website

De kleur zwart als huisstijlkleur gebruiken was geen esthetische maar een functionele keuze. Om visueel niet te conflicteren met de aangeboden merken en hun producten, was dit een logische keuze. Bijkomend voordeel: een mooie stijlvolle uitstraling. Waar zwart wel eens als zwaar ervaren wordt, geldt dit zeker voor de onderliggende code van een website. Veel websites hebben last van zogenaamde ‘bloated code’. Veel te veel opmaakcode en scripts die de website onnodig vertragen. De website van Ploemen is wat dat aangaat vederlicht. Merkmotief zorgt er dan ook voor dat bij de bouw van de website de code continue getest wordt op werking en performance. Hier lees je er mee over. En de inhoud van de website wordt beheerd door het team van Ploemen zelf, want goede toegankelijkheid zit ook aan de achterkant van de site.

Ploemen website productpagina

Altijd ondersteuning

Een merk is nooit ‘af’, het ontwikkelt zich voortdurend. Dat betekent dat Merkmotief altijd klaar staat voor raad, advies of gewoon wat hulp bij het implementeren van de juiste boodschap in het hele scala aan middelen. Zo werd de nieuwe winkelmanager van Ploemen geholpen met wat functionele wensen voor het beheer van de website. Want net zoals Ploemen, wil Merkmotief graag helpen en meebouwen aan de beste resultaten.

Altijd ondersteuning

Een merk is nooit ‘af’, het ontwikkelt zich voortdurend. Dat betekent dat Merkmotief altijd klaar staat voor raad, advies of gewoon wat hulp bij het implementeren van de juiste boodschap in het hele scala aan middelen. Zo werd de nieuwe winkelmanager van Ploemen geholpen met wat functionele wensen voor het beheer van de website. Want net zoals Ploemen, wil Merkmotief graag helpen en meebouwen aan de beste resultaten.

Altijd ondersteuning

Een merk is nooit ‘af’, het ontwikkelt zich voortdurend. Dat betekent dat Merkmotief altijd klaar staat voor raad, advies of gewoon wat hulp bij het implementeren van de juiste boodschap in het hele scala aan middelen. Zo werd de nieuwe winkelmanager van Ploemen geholpen met wat functionele wensen voor het beheer van de website. Want net zoals Ploemen, wil Merkmotief graag helpen en meebouwen aan de beste resultaten.

Icoon strategisch positioneren

Maak je merk sterker door te positioneren

Laat je gegevens achter en we maken snel een afspraak voor een vrijblijvend gesprek.
Top! Je bericht is ontvangen, er wordt snel contact opgenomen.
Ai! Er ging iets mis met het verzenden...